A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a Roche Magyarország Kft. (továbbiakban: weboldal Üzemeltető) által üzemeltetett www.vercukormeres.hu (a továbbiakban: weboldal) oldalon található Accu-Chek Webshop internetes áruház (továbbiakban: Webshop) által nyújtott szolgáltatásokra, a Webshopban elérhető valamennyi megrendelt termékekre (továbbiakban: online rendelések) érvényes, amely Webshop szolgáltatás nyújtója, a megrendelések teljesítéséért felelős és egyúttal a Webshopban szereplő termékek fogyasztók részére történő értékesítését végző Akadimpex Kft. (továbbiakban: Szolgáltató).
A megvásárolni kívánt termék főbb jellemzőit a termék melletti használati útmutató tartalmazza. A használati útmutató téves értelmezéséből eredő károkért felelősséget nem vállalunk. Weboldal Üzemeltető, mint a termék gyártója és a weboldal üzemeltetője, valamint a Szolgáltató megfelelő gondossággal kezeli a honlapon szereplő információkat, azonban azokban változás, elírás mindezek ellenére lehetséges. A használati útmutatóban, illetve a Webshopban szereplő esetleges hibákért, elírásokért sem a Szolgáltató, sem a Weboldal Üzemeltető felelősséget nem vállal.
Az adatbázisban található képektől való esetleges eltérésekért sem a Szolgáltató, sem a Weboldal Üzemeltető felelősséget nem vállal, de törekszik rá, hogy a termékképek lehetőség szerint a valóságot tükrözzék.
A szolgáltatás igénybe vételével, a Webshopban található termék megrendelésével Ön tudomásul veszi, elfogadja a jelen ÁSZF minden rendelkezését, pontját, azt kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül létrehozásra, magatartási kódexre nem utal.
Tájékoztatjuk Önt, hogy az online rendelésekkel, a szállítás folyamatával kapcsolatban felmerülő kérdések esetén a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.
Jelen ÁSZF hatálya a (www.vercukormeres.hu Weboldalon található Webshopon létrejött jogviszonyokra terjed ki, mely jogviszonyban Vásárló: az Accu-Chek Webshop helyen regisztrált és nem regisztrált természetes vagy jogi személy, aki cselekvőképes és elmúlt 18 éves, a továbbiakban: Vásárló), és eladó pedig a Szolgáltató.
Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: www.vercukormeres.hu
Webshop Szolgáltató adatai: | Akadimpex Kft. |
Képviseli: | Prém Péterné |
A Webshop Szolgáltató székhelye: | 1123 Budapest, Győri út 20. |
A Webshop Szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel (Vásárlókkal) való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: dia@akadimpex.hu | |
Cégjegyzékszáma: | 01-09-072127 |
Adószáma: | 10450901-2-43 |
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): | Fővárosi Törvényszék Cégbírósága |
Telefonszámai: | +36 1 458-3804 |
GYSE üzlet engedélyszáma: | BP-11R/026/01416-4/2013 |
Budapest Főváros Kormányhivatala XI. kerületi Hivatala Hatósági Főosztály Népegészségügyi Osztály |
A szerződés nyelve: magyar
1. Alapvető rendelkezések
1.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére az EU 679/2016 sz. Rendelete (GDPR), valamint a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
1.2. Hatály, az ÁSZF módosítása
A jelen ÁSZF 2024. március 28. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et.
Szolgáltató fenntart magának minden jogot a Webshop weboldala, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a Webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató előzetes írásos hozzájárulása nélkül. Az imént részletezett tiltó rendelkezések hatálya alól kivételt képez az ÁSZF és az adatkezelési tájékoztató, - valamint az oldal minden olyan tartalma, melynek letöltésére az oldal kifejezett lehetőséget biztosít - megismerés céljából történő letöltésre.
1.3. Szerzői jog
A weboldal és a Webshop a POPART Reklámügynökség Kft. és a Roche (Magyarország) Kft. saját fejlesztésű egyedi alkotása, a weboldal, a Webshop és az azon található minden alkalmazás, képi, hang és szöveges tartalom, design, illetve azok elrendezése, valamint minden szerzői jog tárgyát képező alkotás szerzői jogi, illetve védjegy oltalom alatt állnak.
A weboldalon és a webshopban található bármely szöveggel, képpel, hanggal, és más anyaggal, alkotással kapcsolatos szerzői jognak és más szellemi tulajdonjogoknak a tulajdonosa és feljogosított használója a Roche (Magyarország) Kft.
1.4. Adatkezelés
Az Adatkezelési tájékoztatót a https://www.vercukormeres.hu/adatkezeles/ oldalon érheti el.
1.5. Megvásárolható termékek köre
A Webshopban levő termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a szállítás díját. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, illusztrációként szerepelnek. A Szolgáltató és a Weboldal Üzemeltető nem vállal felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőségért.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Vásárlókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. A webshopban értékesített termékek és azonos termékek patikai és gyógyászati segédeszköz forgalmazó üzletek árai között eltérés lehet.
1.6. Rendelés menete
A vásárlás regisztrációhoz kötött. Vásárló a megerősített regisztrációját követően tud bejelentkezni a webshopba.
Vásárló a kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Vásárló bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „Kosár” ikonra kattintva.
Amennyiben a Vásárló nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termékek darabszámát. Az „x” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma.
A kosárba helyezett termékek vásárlási szándékát számítástechnikai rendszerünk nem tekinti véglegesnek, ezért a Vásárló által megrendelésének véglegesítése előtt előfordulhat, hogy az adott terméket/termékeket időközben már megvásárolták és emiatt már nincs készleten, ezért Szolgáltató felelősséget nem vállal.
Vásárló a rendelés leadásakor kiválasztja a szállítási módot, melyek a következőek lehetnek:
Személyes átvétel: Vásárlónak lehetősége van személyes átvételre Szolgáltató székhelyén, megadott nyitvatartási időben. Ebben az esetben Vásárló a webshopban leadja megrendelését és Szolgáltató székhelyén készpénzzel vagy bankkártyával (Visa, Mastercard, Maestro) lehet fizetni az áru átvételekor. Vásárló a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap e-mail-ben, mely Szolgáltató részéről tájékoztatásnak minősül arról, hogy a rendelés feldolgozása folyamatban van és az áru átvehető az Akadimpex Kft.-nél. Szállítási költség a Vásárlót nem terheli ebben az esetben. A személyes átvételre fenntartott időszak a rendeléstől számított 14 nap.
Házhozszállítási lehetőségek:
GLS Futárszolgálat
A webáruházban megrendelt termékek házhozszállításának teljesítése raktáron levő termékekre a megrendelések leadását követő 2-7 munkanapon belül megtörténik Magyarország határain belül. A csomag feladásakor e-mailben értesítjük a címzettet, hogy a következő munkanapon csomagja kiszállításra kerül. A GLS futárszolgálat hétfőtől péntekig munkaidőben szállít (9-17 óráig).
Választható szállítási módok:
- házhozszállítás: Házhozszállítás választása esetén három kézbesítési kísérletet vállalunk! Sikertelen házhozszállításkor az Akadimpex Kft-hez visszaérkezett csomag esetében a megrendelés automatikusan törlésre kerül.
- GLS csomagpontba / GLS csomagautomatába történő szállítás
A megrendelt termékek, illetve a szállítási költség ellenértékét a GLS futárnál vagy a csomagponton/csomagautomatában készpénzben, illetve bankkártyával is kiegyenlítheti. A megrendelt termékek ellenértékének megfizetése a Vásárlót terheli, amit a csomag átvételével egyidejűleg köteles kiegyenlíteni.
A Vásárló a megrendelt termékek kiszállításához szükséges a lakcímnek, tartózkodási helyének és telefonszámának megadása, ezek önkéntesen megadott információk, de nélkülük a szállítás nem lehetséges.
Az érvényes szállítási díjak:
- házhozszállítás esetén SimplePay utalással 1.970 Ft
- házhozszállítás esetén utánvét fizetéssel 2.570.-Ft
- csomagpontba/csomagautomatába történő szállítás esetén SimplePay utalással 1.500 Ft
- csomagpontba/csomagautomatába történő szállítás esetén utánvét fizetéssel 2.100.-Ft
(mely díjszabások egyoldalú változásának jogát fenntartjuk). - 25.000 Ft feletti vásárlás esetén a kiszállítás ingyenes.
Sikertelen házhozszállításkor a Szolgáltatóhoz visszaérkezett csomag esetében a megrendelés automatikusan törlésre kerül.
MPL Postai szolgáltatás (MPL házhozszállítás, MPL postaPont, MPL csomagautomata, MPL Postán maradó)
MPL Posta szolgálat megbízásával kizárólag belföldre teljesít kiszállítást! A csomagok 5-14 napos átadási idővel kerülnek postai feladásra, csomagkövetési információt nem áll módunkban adni. MPL Postai szolgáltatások fizetési módja kizárólag SimplePay fizetéssel lehetséges.
Az érvényes szállítás díjak:
- A szállítás díj MPL Postai házhozszállítás esetében: 1.990 Ft
- MPL Postapont esetében: 990 Ft
MPL postai házhozszállítás és MPL Postaponti szállítás esetében 5.500 Ft/csomag csomagolási díj kerül felszámításra a szállítási díjon felül.
A megrendelt termékek ellenértékének megfizetése a vevőt terheli.
Vásárló ellenőrzi a profiljához rögzített szállítási és számlázási* címet. A jelen ÁSZF elfogadásával a Vásárló tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató az értékesítésről kizárólag papír alapú számlát állít ki.
*A rendelés véglegesítését követően az adott rendelés vonatkozásában a számlázási és szállítási adatokban változtatás nem eszközölhető.
Fizetési módok:
A vásárló kiválasztja a fizetési módot, melyek a következőek lehetnek:
- Személyes átvétel
SimplePay, készpénz vagy bankkártya ( Akadimpex Kft-nél helyszíni áruátvételkor) - Utánvétel
Készpénzben vagy bankkártyával futárnál fizetve áruátvételkor
Utánvét esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben vagy bankkártyával a kézbesítőnek. - Online bankkártyás fizetés (SimplePay)
A vevőnek lehetősége van a Szolgáltató online felületén bankkártyával fizetni. A tényleges tranzakció az OTP Bank által üzemeltetett biztonságos fizetési oldalon történik, így a Szolgáltató a vevő bankkártya adataihoz nem fér hozzá. A bankkártyás fizetést kezelési és egyéb költségek nem terhelik.
A SimplePay Általános Felhasználási feltételei itt tekinthetők meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff/
Adatbeviteli hibák javítása: Vásárló a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Rendelés leadását követően Szolgáltató nem tudja garantálni a Vásárló kérése esetén az adatok módosítását, valamint nem lehetséges a megrendelt tételek módosítása sem.
Vásárló a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap e-mail-ben, mely Szolgáltató részéről tájékoztatásnak minősül arról, hogy a rendelés feldolgozása folyamatban van. Amennyiben e visszaigazolás Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Vásárlóhoz nem érkezik meg, Vásárló az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vásárló rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatja a Vásárlót az új adatokról. A Vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
A megrendelés összesítése során és a visszaigazoló e-mailben jelölt fizetendő végösszeg minden költséget tartalmaz.
A jótállással érintett termékek esetében a jótállási jegyet a csomag tartalmazza. Vásárló köteles a csomagot kézbesítéskor megvizsgálni, és amennyiben a csomagoláson/terméken jól látható hiba vehető észre, azt a csomagszállító cégnek (futár) jelezni és jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni.
Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el!
1.7. A megrendelések feldolgozása és a teljesítések menete
A csomag feladásáról a Szolgáltató a Vásárló részére, az általa megadott e-mail címre, értesítést küld.
A csomagok kézbesítése standard szállítás esetén munkanapokon történik 8-18 7 óra közötti időszakban a csomagküldést végző vállalkozó feltételei szerint.
Az értékesítés teljesítésének napja: Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény szerinti teljesítés napjának a csomagszállítást végző cégnek történő átadás napja minősül.
Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások, használati útmutató, a beszállító, csomagszállító cég vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására, az attól való elállásra részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Vásárlóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.
1.8. Elállás
A Vásárló jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, több termék adásvételekor az utoljára szolgáltatott terméknek, több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. Elállás esetén a Vásárlónak a jelen pontban meghatározott elállási nyilatkozatot és a kifogástalan állapotú terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14. napon belül vissza kell juttatnia igazolt módon (pl. futárszolgálat segítségével vagy postai úton ajánlott küldeményként) Szolgáltató részére vagy visszaviheti a Szolgáltató által üzemeltetett vevőszolgálati pontba.
A Szolgáltató minden esetben e-mailben haladéktalanul tájékoztatja a Vásárlót az elállási nyilatkozatának ügyintézésével kapcsolatban.
Az elállási jog gyakorlása esetén a Vásárlót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a használatból adódó anyagi kár megtérítését.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja a rendelet 20. §-a szerint elállási jogát – többek között –
(i) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza,
(ii) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
(iii) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
A hivatkozott jogszabály alapján az alábbi termékek esetében nem gyakorolható az elállási jog:
- Vércukormérő készülékek
- Tesztcsíkok
- Ujjbegyszúró készülékek
- Lándzsák (tűk)
Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a vonatkozó jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül visszatéríti a rendeléskori vételárat a Vásárló részére, beleértve a Vásárló felé felmerült szállítási díjat is, amennyiben Vásárló a rendelés egészétől állt el.
Vásárló a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy Szolgáltató más fizetési mód alkalmazásával fizesse vissza részére a termék vételárát.
Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés megtérítését.
A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a termékeket-, vagy a Vásárló kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azokat visszaküldte:
- A Vásárló és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el
- Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el
1.9. Jótállás
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet alapján egyes tartós fogyasztásra rendelt termékekre a Szolgáltató köteles jótállást vállalni. A kötelező jótállás a vásárlástól (távollévők között kötött szerződés esetében az átvételtől) számított 1 éven belül érvényesíthető, amennyiben a Vásárló a vásárláskor kapott jótállási jeggyel igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta.
A termékek körét a 151/2003.(IX.22.) Korm. rendelet melléklete tartalmazza. Amennyiben Vásárló a jótállási jegyet elveszti, a jótállási jog abban az esetben is érvényesíthető, ha a fiókján belül az adott rendeléshez tartozó papíralapú számlát bemutatja. A jótállás a vásárlás helyén, illetve a Szolgáltató ügyfelek kiszolgálására nyitva álló helyiségében érvényesíthető. A jótállási jog érvényesítése során a Vásárló választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne. Figyelembe kell venni ilyenkor a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet. A Vásárló kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását is, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidővel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. A jótállási jog érvényesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit figyelembe véve kell elvégezni. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. A Vásárlónak jogában áll a termék azonnali cseréjét kérni, amennyiben a vásárlás (távollévők között kötött szerződés esetében az átvételtől számított) időpontjától számított 3 munkanapon belül a termék meghibásodik. A jótállási jog érvényesítése során törekednie kell a Szolgáltatónak arra, hogy a javítást/cserét 15 napon belül elvégezze. Amennyiben a 10 kg-nál nehezebb, tömegközlekedési eszközön kézipoggyászként nem szállítható, vagy rögzített bekötésű termékek esetében a javítás a helyszínen nem teljesíthető, a le és felszerelés, valamint a szállítás költségei a Szolgáltatót terhelik. A kötelező jótállás a Vásárló jogszabályból eredő jogait (különösen a szavatossággal összefüggő jogait) nem érinti. Amennyiben a Vásárlónak a jótállással kapcsolatos minőségi kifogását kötelezett nem, vagy nem megfelelően rendezte, a Vásárló jogosult a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását kezdeményezni.
A jótállási igényt a Szolgáltató elutasíthatja, amennyiben az alábbiak közül bármely eset bizonyítható:
- A termék hibája nem rendeltetésszerű használat miatt jelentkezett;
- A terméket szakszerűtlenül helyezték üzembe;
- A termék hibáját túlfeszültség, hálózati hiba, elemi kár okozta.
1.10 Szavatosság
A Ptk.-ban foglaltak alapján minden új termékre 2 év kellékszavatosság vonatkozik fogyasztói szerződés esetén (kivéve: élelmiszer, kozmetikai, termékek, vegyipari áru). A fogyasztói szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltatótól a Vásárló terméket vásárol a Webshopon keresztül.
A szavatosság 2 évének első 6 hónapjában az esetleges hibák esetén a Szolgáltató vagy a Vásárló igényének megfelelően intézi a termékkel kapcsolatos minőségi kifogást, vagy lehetősége van arra, hogy bebizonyítsa: a termék annak nem rendeltetésszerű használata miatt hibásodott meg, esetleg természetes kopás következménye, de mindenképpen mentes gyártási hibáktól.
A hibás termékkel kapcsolatos lehetőségek. A Ptk. alapján a Vásárló hiba esetén kijavítást vagy kicserélést kérhet. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a termék javítható, vagy cserélhető (ugyanolyan termékre), akkor a Vásárló e két lehetőség közül választhat. Amennyiben a kicserélés költsége jóval meghaladja a javítás költségét és a termék a javítás után használatra alkalmas, akkor a Szolgáltató jogosult a javítást felajánlani – természetesen ésszerű, mind a két fél által elfogadható határidő mellett (a 15 napos irányadó határidőt külön rendelet említi meg). Aránytalan többletköltség mellett is lehetséges azonban, hogy mégis elfogadja a Szolgáltató a Vásárló kicserélésre vonatkozó igényét, amennyiben a Vásárló számára a kijavítás (és esetleg az ezzel járó határidő) kiemelt kényelmetlenséget jelent.
A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Jelentéktelen hiba esetén elállásnak nincs helye.
Amennyiben a terméket nem lehet javítani és cserélni sem, vagy ezek megfelelő határidővel nem biztosíthatóak, vagy ha a kijavítás/csere nem hozott eredményt, akkor a Vásárló kérhet árleszállítást, vagy elállhat a szerződéstől (visszakérheti a vételárat).
Ezektől eltérően lehetősége van a Vásárlónak arra is, hogy a hibás terméket kijavítsa, vagy mással kijavíttassa, amennyiben a kijavítást a Szolgáltató nem vállalta, vagy megfelelő határidővel nem tudta elvállalni.
A kellékszavatossági igény érvényesítéséhez szükséges, hogy
- a szavatossági idő fennállása alatt,
- a Vásárló jelenjen meg a vevőszolgálati pontnál
- a vásárlást igazoló papíralapú számlával
- a hibás terméket mutassa be.
Mindegyik feltétel együttesen szükséges a szavatossági igény érvényesítéséhez.
Amennyiben a terméket a Vásárló nem rendeltetésszerűen használta, vagy a hiba természetes kopás következménye, a szavatossági igényt a Szolgáltató elutasítja.
A Szolgáltató a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényekről jegyzőkönyvet vesz fel. Vásárló, a Szolgáltató kérésére a minőségi kifogással érintett termékeket tiszta állapotban köteles visszavinni/visszaküldeni, mivel a hiba megállapításához, illetve a hiba okának feltárásához feltétlenül szükséges pontosan látni a terméket.
A termék 6. hónap utáni meghibásodásai esetén a bizonyítási kényszer már a Vásárlót terheli, azaz vita esetén (vagyis ha a két fél nem tud megegyezni, hogy a hiba oka gyártási eredetű- vagy pedig más) a Vásárlónak kell szakvéleményt szereznie a hiba eredetéről.
1.11 Termékszavatosság
A Vásárlónak a kellékszavatossági jog mellett lehetősége van minőségi kifogással érintett termékével a termék gyártójához (amennyiben az nem egyezik meg a Szolgáltatóval) fordulni. Ezt a jogát úgy gyakorolhatja, ha ezzel párhuzamosan a szolgáltatónál kellékszavatossági igényt nem érvényesített.
Termékszavatossággal összefüggésben felmerülő gyakori kérdések a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alapján:
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
2. Vegyes rendelkezések
2.1. Vásárló kifejezetten tudomásul veszi, hogy szerződéses nyilatkozata, azaz a webshopból történő vásárlás fizetési kötelezettséget von maga után.
Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt (pl. futárszolgálat) jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
Amennyiben Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Szolgáltató és Vásárló vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
Vásárló a Szolgáltatótól kapott rendelésazonosítót (rendelési számot) és a rendeléssel kapcsolatban kapott valamennyi információt köteles bizalmasan kezelni és ezen információk harmadik személy részére történő átadásából származó felelősség és az ebből eredő kár teljes körűen terheli.
Békéltető testületek elérhetőségei az alábbi linken találhatóak. E-mail címe: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap címe: www.panaszrendezes.hu
Szolgáltató tájékoztatja Vásárlót arról, hogy a békéltető testületi eljárásban a Vásárlót együttműködési kötelezettség terheli.
2.2. Panaszkezelés rendje
Panaszát az alábbi módokon és elérhetőségeken terjesztheti elő:
Szóban:
- személyesen Akadimpex Kft. nyitvatartási idejében;
- telefonon keresztül: +36 1 458-3804 H-Cs 8:30- 15:30-ig
Írásban:
- postai úton Akadimpex Kft. 1123 Budapest, Győri út 20.;
- elektronikus levélben: ax@akadimpex.hu
Az írásbeli panaszokat a Szolgáltató a jogszabályban előírt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Írásbeli panaszként kezeljük a fenti elérhetőségre küldött leveleket is.
Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva
Vásárló számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál: Vásárló 2017. január 1-jétől panaszával a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak.
Elérhetőségről bővebb tájékoztatás:http://jarasinfo.gov.hu/.
Békéltető Testület eljárásának kezdeményezése
E-mail címe: pmbekelteto@pmkik.hu. Honlap címe: www.panaszrendezes.hu
Bírósági eljárás kezdeményezése
I. ADATVÉDELEM
A webshop adatkezelési nyilatkozata elérhető a következő oldalon: https://www.vercukormeres.hu/adatkezeles/
Budapest, 2024. 09. 23.
Akadimpex Kft.
Szolgáltató